Vid veteranernas höstmöte valdes nya ansvariga för herrarnas Veterankommitté:
Jonas Domeij ordf.
Per Karlsson
Bernt-Åke Segerdahl
Ragnar Lundell och
Jan-Erik Eriksson
För veteranherrarna Jonas Domeij, ordförande
Administration av tävlingar i Veterankommittén
- Anmälan till tävling görs via ”min golf” i din dator eller via terminalen i klubbhuset. Vid frågor om tävlingen, kontakta i första hand tävlingsledningen för respektive tävling. I ”min golf” kan du välja tee, ange önskemål om tidig/sen start och om du avser att köra golfbil. Observera att angivande om önskemål av golfbil primärt är för lottningens skull, du måste själva boka bilen i receptionen tel 08-57460700.
- Anmälningstiden går ut förevarande fredag kl 12. Efteranmälan kan endast göras i mån av plats.
- Kansli/reception svarar för lottning av bollar i samspråk med tävlingsledningen.
- Startlista publiceras så snart lottningen är klar, ca kl 14 på fredagen.
- Speldagen kontaktar tävlingsledningen kansliet/receptionen för uppdatering av eventuellt sent inkomna anmälningar och utskrift av startlista samt scorekort.
- Startlistan sätts upp av tävlingsledaren på ”starterkuren” vid första tee.
- Vid otjänlig väderlek tar tävlingsledaren beslut om eventuell tillfällig lägesförbättring.
- Varje spelare lämnar in sitt, av markör signerade, scorekort i kuvertet i receptionen.
- Per Karlsson tar hand om scorekorten och svarar i samarbete med kansliet för resultatredovisning både via mail och på anslagstavlan.